Een directe groei van 687,5% van verkopen via social media!
+687,5%
Verkopen via social media
553% ROI
Binnen drie maanden
DUIZENDEN
Extra website bezoekers en versnelde internationalisering
Lightinova is, in ieder geval wat ons betreft, dé ‘go to’-partner voor verschillende verlichtingsoplossingen die particulieren en bedrijven in woonkamers, keukens, spreekruimtes en werkruimtes kunnen plaatsen.
Ze bieden standaard hoge kwaliteit, de beste service en op maat werk. Juist deze standaarden en honderden tevreden klanten in de Benelux, levert Lightinova een unieke marktpositie op!
Na verschillende aanvaringen met andere marketingbureaus, de zogenaamde marketing cowboys*, was het lastig om nogmaals in zee te gaan met een marketingbureau. Dat begrepen we meteen en daarom zijn we eens vrijblijvend samengekomen om een plan te bedenken dat voor iedere partij een ‘win’ opleverde. Dat is gelukt en nu, na een tijd samengewerkt te hebben, kunnen we zeggen dat het zeker niet zonder succes is geweest!
*Marketing cowboys, je zult denken: interessante term, maar wat houdt het in? Lees verder, we vertellen je er graag meer over!
Bij Lightinova wisten ze zeker dat hun doelgroep online te vinden was, maar tot op dat moment was het nog nooit gelukt om de doelgroep ook daadwerkelijk te vinden. De vraag die ze ons mee wilde geven was: hoe en waar vinden wij onze doelgroep online?
Deze vraag werd als snel opgevolgd met de vragen: hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep meer bestellingen plaatst? En hoe kunnen we onze conversies ook steeds verder internationaal optimaliseren?
Toen de vraag duidelijk was, hebben we eerst een aantal zaken dubbel gecheckt. Zo bekeken we of de aannames die gedaan werden over de doelgroep wel klopten. Was die doelgroep wel echt online te vinden? En via die weg ook aan te zetten tot het plaatsen van een bestelling? Dit doen we altijd, zo nieuwsgierig en eigenwijs dat we zijn. Aannames zijn leuk, maar het is voor iedere partij beter als we kunnen werken vanuit feiten.
Nadat de aannames waren bevestigd, konden we daadwerkelijk met vertrouwen aan de slag. Allereerst zijn we gestart met een strategie uitwerking en budgetverdeling. Direct daarna konden we aan de slag met het maken en publiceren van verschillende advertenties. Door de tijd heen konden we aan de slag met diverse optimalisaties op het gebied van content, technische instellingen en tracking. Door juist op dat onderhoud veel focus te leggen, kunnen we snel en juist handelen als dat nodig is.
Binnen 1 maand realiseerden we direct winst op de investering. Daarnaast presteerden we in 1 maand het dubbele van wat collega-bureaus eerder in ongeveer 6 maanden presteerden. Dit leverde direct een fijne en betrouwbare band op met de opdrachtgever.
Door slimme optimalisaties, de inzet van een grotere internationale doelgroep en de inzet van meerdere kanalen hebben we in 3 maanden tijd een topresultaat weten te boeken en de opdracht is nog lang niet klaar. De online marketingwereld blijft in beweging en wij dus ook voor deze en andere opdrachtgevers. Op die manier blijft een opdracht winstgevend en dat is natuurlijk het doel!
Iedere opdracht wordt in ons team verdeeld onder meerdere personen, zodat we intern ook altijd kunnen sparren over ideeën. Dat levert de tofste resultaten op!
Creative director
Neem contact met ons op, dan plannen we een vrijblijvende meeting in bij ons op kantoor in Roosendaal, bij jou of online!
Afspraak inplannenDaar is ‘ie dan. De beloofde uitleg over een zelf verzonnen begrip:
Als ondernemer of organisatie is het niet vreemd als je regelmatig wordt benaderd door marketingbureaus. Ze willen zichzelf verkopen en de meeste doen dat uit de beste bedoelingen. Helaas zijn er een aantal die de beste bedoelingen thuislaten. Ze komen je overtuigen van hun kennis en kunde met enkel hun eigen belang op zak.
Wat levert dat dan op zul je jezelf afvragen? Vaak dat je bankrekening een stuk lichter is, zonder vooruitzicht op dat je nog winst gaat halen uit de grote investering.
Kortom, marketing cowboys zijn super goed in jou overtuigen om een flink bedrag naar ze over te schrijven en houden je verder zo veel mogelijk in het ongewis. Op die manier stel je zo min mogelijk moeilijke vragen, hoeven ze er niet veel tijd of moeite in te steken en kunnen ze met name hun eigen zakken goed vullen.
Over dit soort cowboys horen we wekelijks. De een heeft nog gekkere constructies als de andere, maar het resultaat komt altijd op hetzelfde neer. Wij staan met ons team iedere dag op om te laten zien dat het ook anders kan. Online marketing hoeft geen grijs en onduidelijk gebied te zijn. Het kan voor veel bedrijven een oplossing zijn voor veel vraagstukken. Dat is dan ook waar wij voor willen gaan. Een win-win situatie, waarbij er daadwerkelijk een oplossing komt voor het vraagstuk en geen inhoudsloze beloftes. Zo gidsen we jou door de online marketing jungle!