Over onsServicesSuccesverhalenVacaturesNeem contact opJUNNECT voetafdrukken aap of JUNNECT'er
< Terug naar overzicht

Meer inzicht in marketing investeringen

Kunstbende - hét creatieve platform voor iedereen van 13 t/m 18 jaar!

75%

Kliks op advertenties

INZICHT

In resultaten marketing activiteiten

Kunstbende is sinds 1991 hét creatieve platform voor iedereen van 13 t/m 18 jaar. In deze online én offline community kan elke jongere eruit halen wie erin zit in Content Creator, Dans, DJ, Expo, Fashion, Film, Muziek, Taal en Theater.

Veel artiesten komen voort uit de kweekvijver van Kunstbende, zoals Trijntje Oosterhuis, Martin Garrix, Kalvijn, Claudia de Breij, Stefano Keizers, Abdelkader Benali en Douwe Bob.

Kunstbende is de laatste jaren gestart met het opbouwen van een grootse club voor jonge creatieve leden. Om deze leden te werven en een goede online ervaring te geven, hebben ze ons gevraagd voor ondersteuning bij online adverteren en advies over webdesign. Deze ondersteuning levert ze allereerst meer inzicht in campagne investeringen op en vervolgens ook meer resultaten!

Dit was de vraag kusntbende

Janneke, de marketeer van Kunstbende, kreeg continu maar weinig inzicht in wat online campagnes, drukwerk of organische social media opbrachten. Daardoor was het lastig om een werkende strategie te bepalen voor komende seizoenen. Daarnaast had ze steeds minder tijd om zich druk te maken over online campagnes en webdesign. Ze zocht dus een manier om meer inzicht te krijgen in marketingacties en een betrouwbare partij, waarbij ze online campagnes en webdesign kon uitbesteden.

Proces

Het was belangrijk om dit project stap voor stap aan te pakken. Het belangrijkste punt voor nu was inzicht. Dat moest er komen, maar door privacyregels is dat zeer lastig voor de doelgroep van Kunstbende. Hiervoor hebben we verschillende oplossingen naast elkaar gelegd en alle voor- en nadelen vergeleken. Uiteindelijk hebben we een oplossing bedacht met UTM-tags, Google Tag Manager en Google Analytics 4. Nu kunnen we exact zien welke resultaten we behalen met welke middelen. Hierdoor kan het team van Kunstbende een strategie uitwerken vanuit behaalde resultaten.

Nadat we dit eenmaal hadden opgelost, zijn we aan de slag gegaan met de online advertenties en het geven van advies over webdesign. Deze dienstverlening verlenen we op het moment nog.

Toen we startten met online adverteren voor Kunstbende stonden er al een aantal campagnes online. Hier konden we gemakkelijk op verder bouwen na een snelle ronde van optimalisaties. Na deze optimalisaties start het continu gaande proces van monitoren, aanpassen, monitoren, aanpassen, etc. Met als doel natuurlijk zo veel mogelijk resultaat en zo laag mogelijke kosten.

Het proces van advisering rondom webdesign was met name gefocust op UX en UI design, zodat de website gebruiksvriendelijk en betrouwbaar overkomt. Zo werken we nu ieder kwartaal een rapport uit met mogelijke verbeterpunten en bespreken we hoe deze punten het beste doorgevoerd kunnen worden. Vervolgens is het aan de codeerder van de website om dit verder op te pakken, zodat de website daadwerkelijk gebruiksvriendelijker en betrouwbaarder overkomt.

Onze echt jungle gidsen bij deze opdracht

Iedere opdracht wordt in ons team verdeeld onder meerdere personen, zodat we intern ook altijd kunnen sparren over ideeën. Dat levert de tofste resultaten op!

Bent

van Hassel

Creative director

Levi

Brouwers

Technical director

Ben je op zoek naar meer zichtbaarheid voor een evenement?

Neem contact met ons op, dan plannen we een vrijblijvende meeting in bij ons op kantoor in Roosendaal, bij jou of online!

Afspraak maken