Over onsServicesSuccesverhalenVacaturesNeem contact opJUNNECT voetafdrukken aap of JUNNECT'er
< Terug naar overzicht

Social media beheer, een nieuwe website en fotografie voor 't Wapen van Roosendaal

Het wapen van roosendaal, HÉT Grootste biercafé van west-brabant!

+117,9%

Groei in social bereik

+291,8%

Social media volgers

90/100

Snelheidsscore website

Het Wapen van Roosendaal is al ruim 50 jaar een gezellig en sfeervol bruin café in hartje Roosendaal. Een kroeg die voor eenieder wat te bieden heeft. Hele generaties groeiden op in en bij het Wapen, zowel voor als achter de bar.

Het Wapen is sinds 1970 zeker gegroeid en veranderd, maar de basis is altijd belangrijk gebleven. Zo zijn zij nog steeds de thuisbasis van veel carnavalsbandjes, verenigingen, clubjes en vriendengroepen. Na al die jaren zijn zij nog steeds de huiskamer van Roosendaal en hard op weg om het grootste biercafé van West-Brabant te worden.

Met dat doel in ons achterhoofd zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe website en hebben we de social media verder geprofessionaliseerd. De scores van de nieuwe website waren direct na livegang hoog, waardoor de online vindbaarheid direct een piek ervaarde. Daarnaast is er een duidelijke stijging te zien in de interactie op de social media kanalen. Door deze twee zaken brengen we het verhaal van het Wapen van Roosendaal steeds verder!

Dit was de vraag van het wapen van roosendaal

Maaike, de eigenaresse van het Wapen, hield samen met haar collega’s zelf de social media bij. De website werd beheerd door een monsterbedrijf, zonder persoonlijke aandacht. Daardoor sloten deze twee nooit op elkaar aan. Dat zorgde vaak voor tegenvallende resultaten die ook nog eens lastig te meten waren. Dat moest veranderen. Daarom klopte ze bij ons aan met de vraag om meer persoonlijke aandacht, inzicht in resultaten en frequentie in communicatie.

Proces

We zijn gestart met het beheren van de social media, zodat Maaike en haar collega’s zich daar niet meer druk over hoefde te maken. Dat scheelt natuurlijk al veel tijd. We trappen altijd af met een strategische sessie waarin we gaan kijken wat social media voor jou kan betekenen. Jouw doelen en wensen worden doorgenomen en aan de hand hiervan ontwikkelen we een planning en enkele persona’s, zodat we bij het maken van posts goed in ons achterhoofd hebben wat en voor wie we dit maken. Iedere maand bekijken we hoe we de komende maand verder gaan en natuurlijk zijn alle behaalde resultaten LIVE te bekijken, zodat je nooit iets mist en resultaten altijd up-to-date zijn.

Na een tijdje aan de slag te zijn geweest met de social media kanalen, hebben we de koppen nog eens bij elkaar gestoken om naar een nieuwe website te kijken. De website moest de nieuwe huisstijl, de kaart en een reserveringstool bevatten. Daarnaast mocht een webshopje met leuke merchandise niet ontbreken. We zijn gestart met het bepalen van de structuur van de website. Zo bespreken we welke pagina’s er op een website komen te staan en wat daar precies op komt te staan. Op basis van deze structuur kunnen we aan de slag met een design. Het design wordt gemaakt op basis van de bestaande huisstijl en voldoet aan de basisvoorwaarden van UX en UI, zodat je website duidelijk en gebruiksvriendelijk blijft. Nadat dit door Maaike was goedgekeurd, zijn we aan de slag gegaan met het bouwen van de site. Uiteindelijk stond er na een maand een nieuwe website LIVE die voldeed aan de eisen van het Wapen.

Bekijk de website

Onze echt jungle gidsen bij deze opdracht

Iedere opdracht wordt in ons team verdeeld onder meerdere personen, zodat we intern ook altijd kunnen sparren over ideeën. Dat levert de tofste resultaten op!

Bent

van Hassel

Creative director

Sterre

de Vries

Digital Marketeer

Lian

Blaak

Strateeg & Graphic designer

Levi

Brouwers

Technical director

Op zoek naar meer persoonlijk aandacht, inzicht in resultaten en frequente communicatie?

Neem contact met ons op, dan plannen we een vrijblijvende meeting in bij ons op kantoor in Roosendaal, bij jou of online!

Afspraak maken