Over onsServicesSuccesverhalenVacaturesNeem contact opJUNNECT voetafdrukken aap of JUNNECT'er

Social media, consumenten en generatie Z

Auteur:

het JUNNECT team

Datum gepubliceerd:

12/7/2023

De consumentenwereld en de wereld van social media veranderen snel, en daarom moet content zich hierop aanpassen. De online wereld is nog sterk beïnvloedbaar, en daar liggen nog veel kansen voor marketeers. In deze blog bespreken wij hoe social media zich aanpast aan de korte aandachtsbogen en de zogeheten Generatie Z.

Korte aandachtsbogen zijn een steeds voorkomender fenomeen. Mensen hebben minder geduld en kunnen zich minder lang concentreren. Dit zien we ook op social media, en daarom proberen veel social media platforms hierop in te spelen. Dit heeft invloed op organisaties die resultaten willen behalen uit social media.

De gemiddelde aandachtsboog is ongeveer 8 seconden. Gemiddeld besteden jongeren uit Generatie Z ongeveer 3 uur per dag op hun telefoon, wat betekent dat ze veel video's kunnen bekijken. Een voordeel van deze korte aandachtsboog is dat mensen in korte tijd veel informatie kunnen verwerken, wat belangrijk is in deze tijden waarin mensen worden overspoeld met allerlei marketingacties.

Generatie Z prefereert marketingberichten die direct zijn, gepaard met een aantrekkelijk en opvallend beeld. Ook moet het beeld levendig en dynamisch zijn, in plaats van statisch. Populaire platforms die hierop inspelen zijn TikTok en YouTube Shorts. Door het eindeloze scrollen op deze platformen wordt het voor de gebruiker een gewoonte.

Om samen te vatten, we leven in een tijd van verandering in de wereld van social media, en daarom moet content zich hieraan aanpassen. Korte aandachtsbogen zijn een steeds voorkomend fenomeen, en daarom proberen social media platforms hierop in te spelen. Dit biedt kansen voor marketeers die resultaten willen behalen uit social media.

Nieuwsgierig naar hoe wij je hierbij kunnen ondersteunen? Neem gerust contact met ons op!

Contact opnemen